9 Haziran 2009 Salı

bilinen şarkının bilinen sözleri...yorgunluk terennümleri


"...bir ihtimal daha vardı felaket oldu!"

hep ihtimaller ve beklentiler denizinde boğuluyorum galiba! eskiyi ve geçmişi özlüyorsam artık ihtimallerin donuklaşmasından beklentilerin olmayışından dolayı özlüyorum.

hep bilinen şarkılar, ilahiler, serenatlar, türküler, uzun havalar, hoyratlar, kompozisyonlar, jazz parçaları...
hep bilindik sözler söyleyip hüzün terennümleri yapıyorum.
oysa ne kadar da hızlı, enerjik, dinamik, bin türlü süpriz yapan biri olarak biliyorlar beni!...

asla değilim. o gün içinde kalmıştır. ve bitmiştir.

artık an gecedir. ay da eski parlaklığında değildir. intihardan 3 defa dönmüp yanımda felahı umanlar, sevgilisinden ayrılıp beni ağlama duvarına çevirenler , babalarının ve annelerinin baskısından azarlamasından sıfımın sıralarına sığınan çocuklar...

üzgünüm. ara ara bu insanda yorulma hakkını kullanır hayatta. bütün sesler susar etrafımda. bir isfehan hoyratı tutturur giderim. gitmem aslında...bir basamak düşerim. kırılır cam parçaları, ah yerlerde batacak elbet! kimse kaçamaz bu yıkımdan!

dervişler artık isyan bayrakları asmışlar tekkelerin kapılarına, kediler kasapları kınıyor, dağlar farelerin küsmemesi için ne kadarda çaba içindedir...

elim fazladır artık, dilimde gereksiz... masamda kurumuş meyve tabakları kalmış anne!... kim kaldıracak çilekteki, erikteki, duttaki ... bu kadar vitamini?

babamın omuzları yorgun! ah biliyorum hala mahçup bana. oysa bilseydi... biliyordu belki de susuyor. ah bir konuşsa...yüzyılın feryadı olur benim için. oysa dünya dönmeye devam eder yine de...

insanlar hayatımdan gelip geçiyor. ben ise bir istasyondaki yalnız başına duran tren şefi.

gece soğuktu kimse umursamadı üşüyüp üşümediğimi... mutlu olup olmadığımda umurlarında değildi. 5 haftadır burnumdan kan gelmesi de ilgilendirmiyordu anlaşılan. sadece kıyılarımdan mı gelip geçecek insanlar? hiç uğramayacaklar mı içime? bir an oturup gözlerime bakıp mahçupca gülümsemeyecek mi etten kemikten hayaller?

bana yine hüzünlü bir avuç nota miras! bilinen şarkının bilinen sözleri...yorgunluk terennümleri...

"Ah! Zaman bir tablodur düşer duvarlardan..."

1 yorum:

prometheus dedi ki...

guzel bir yazı...