1 Kasım 2008 Cumartesi

parçalanan BEN lik

BEN 'lik birşeyler aradığımız bir ortam internet. bir söylentiye göre google'da türklerin en çok aradıkları kelimelerden biri BEN'miş. google'a "ben" yazıp kendi hakkında bilgi bulacağını düşünen bir kitle var hatırı sayılır derecede hem de... teknolojik pratikleri kendi tembelliğimiz ile birleştirince harika sonuçlar çıkıyor (!)

birşeyler ortaya koymak/üretebilmek/en azından çabalamaktan ziyade... OLmak üzerine yoğunlaşıyoruz. Müdür OLdum. DOKTOR OLdum...sıfatlarımızı neden büyütürüz?

Türkçe grammerde sıfat hep ismin önündedir. ilginçtir farsça ve arapça'da ise tam tersi. isimlerin kendi "ben"likleri daha ön plandadır. biz ise sıfatı öne çıkartıyoruz. ömürler törpülenip gidiyor OLmak uğruna.

varlığımızı önce kendi dünyamızda tanımalamadan hemen armağan edebiliyoruz hal böyle iken. sadece verebildiğimiz var-OL-a geldiklerimiz belki de... esas/usul tartışmasını da geçeli epey oluyor sanırsam....

dünya ekonomik ama daha çok dramatik kaoslar yaşarken kavramları eğip büke büke ne hallere getirdik. hep birşeyler OLabilmek için...

Hiç yorum yok: